Neem direct contact op
M. info@mz-onlinemarketing.nl
T. +31639390588

Over mij

Met het toenemende belang van het internet besefte ik al snel dat dit enorme kansen biedt voor bedrijven om zichzelf, maar ook hun producten of diensten aan de klant te brengen. Op ieder moment van de dag, 7 dagen in de week, 365 dagen per jaar. Maar hoe krijgen we die klant in eerste instantie op de website? Hoe zorgen we ervoor dat we bovenaan verschijnen in de zoekmachine wanneer mensen zoeken naar onze producten of diensten. Hoe verschijnen onze producten op de prijsvergelijker-websites en waar komen al die banners vandaan met producten en diensten die ik toevallig net bekeken heb? Al deze vragen wakkerden mijn interesse aan gedurende de eindfase van mijn opleiding Communicatie en Informatiewetenschappen aan de universiteit van Tilburg.  Hieronder beschrijf ik wat ik heb ondernomen in de afgelopen jaren om de antwoorden op deze vragen te vinden. Al deze kennis heb ik gebundeld om als freelance online marketeer bedrijven en ondernemers te helpen om meer te halen uit hun web-activiteiten.
Tijdens de laatste maanden van mijn studie ging ik part-time aan de slag bij 23G, een full-service web development bureau in Rotterdam. Hier kreeg ik de mogelijkheid om mij te verdiepen in alles wat met Online Marketing te maken heeft. In de eerste weken stortte ik me op alle informatie die online voor handen was omtrent zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine marketing (SEA), website conversie-optimalisatie (CRO) en web analytics. Ik behaalde hier dan ook mijn Google Analytics en AdWords certificaten. Vervolgens ging ik op zoek naar kansen en verbeterpunten op het gebied van SEO en Conversie Optimalisatie voor klanten van 23G. Daarnaast kreeg ik in de periode bij 23G de gelegenheid om mijn eerste SEA campagne op te zetten in, destijds, Google AdWords
Tijdens de laatste maanden van mijn studie ging ik part-time aan de slag bij 23G, een full-service web development bureau in Rotterdam. Hier kreeg ik de mogelijkheid om mij te verdiepen in alles wat met Online Marketing te maken heeft. In de eerste weken stortte ik me op alle informatie die online voor handen was omtrent zoekmachine optimalisatie (SEO), zoekmachine marketing (SEA), website conversie-optimalisatie (CRO) en web analytics. Ik behaalde hier dan ook mijn Google Analytics en AdWords certificaten. Vervolgens ging ik op zoek naar kansen en verbeterpunten op het gebied van SEO en Conversie Optimalisatie voor klanten van 23G. Daarnaast kreeg ik in de periode bij 23G de gelegenheid om mijn eerste SEA campagne op te zetten in, destijds, Google AdWords
Na mijn studie startte ik met het full-time traineeship bij het online marketing bureau Expand Online in Rotterdam. Binnen deze functie leerde ik alles over Search Engine Optimization, Search Engine Advertising en de basis van web analytics in de praktijk. Dit met de hulp van de ervaren online marketing specialisten die zich hier dagelijks mee bezig hielden. Na een korte periode met trainingen en het leren van de theorie achter de verschillende specialismen vernieuwde ik mijn AdWords en Analytics Certificaten. Vervolgens startte ik met het helpen van de online marketing consultants. Hierbij voerde ik zoekwoordanalyses uit, hielp ik met linkbuilding en voerde technische analyses uit voor SEO. Daarnaast zette ik AdWords campagnes op voor SEA en kreeg ik uiteindelijk de mogelijkheid om een aantal Google AdWords-accounts van klanten zelf te managen. 
Na mijn studie startte ik met het full-time traineeship bij het online marketing bureau Expand Online in Rotterdam. Binnen deze functie leerde ik alles over Search Engine Optimization, Search Engine Advertising en de basis van web analytics in de praktijk. Dit met de hulp van de ervaren online marketing specialisten die zich hier dagelijks mee bezig hielden. Na een korte periode met trainingen en het leren van de theorie achter de verschillende specialismen vernieuwde ik mijn AdWords en Analytics Certificaten. Vervolgens startte ik met het helpen van de online marketing consultants. Hierbij voerde ik zoekwoordanalyses uit, hielp ik met linkbuilding en voerde technische analyses uit voor SEO. Daarnaast zette ik AdWords campagnes op voor SEA en kreeg ik uiteindelijk de mogelijkheid om een aantal Google AdWords-accounts van klanten zelf te managen. 
Na mijn traineeship bij Expand Online werd ik door MediaMarkt benaderd voor een rol als online performance marketeer. Hier was ik verantwoordelijk voor alle betaalde traffic kanalen voor de categorieën telecom, entertainment en accessoires. Binnen deze categorieën was ik met name actief bezig de SEA performance te verbeteren door voortdurend te sleutelen aan de efficiëntie. Daarnaast zette ik nieuwe campagnes op voor product releases en probeerde ik leveranciersbudgetten zo effectief mogelijk in te zetten om de omzet verder te verhogen. Als online performance marketeer hield ik me naast SEA ook bezig met het optimaliseren van retargeting, affiliate marketing en de prijsvergelijker-websites. Bovendien zette ik Gmail Sponsored Promotions op en bedacht ik de opzet en juiste targeting voor Display of Social Media campagnes.
Na mijn traineeship bij Expand Online werd ik door MediaMarkt benaderd voor een rol als online performance marketeer. Hier was ik verantwoordelijk voor alle betaalde traffic kanalen voor de categorieën telecom, entertainment en accessoires. Binnen deze categorieën was ik met name actief bezig de SEA performance te verbeteren door voortdurend te sleutelen aan de efficiëntie. Daarnaast zette ik nieuwe campagnes op voor product releases en probeerde ik leveranciersbudgetten zo effectief mogelijk in te zetten om de omzet verder te verhogen. Als online performance marketeer hield ik me naast SEA ook bezig met het optimaliseren van retargeting, affiliate marketing en de prijsvergelijker-websites. Bovendien zette ik Gmail Sponsored Promotions op en bedacht ik de opzet en juiste targeting voor Display of Social Media campagnes.
Na mijn periode bij MediaMarkt werd ik benaderd voor een uitdagende functie als SEA specialist, als onderdeel van het marketingteam van Startselect. Nog altijd werk ik hier met veel plezier mee aan het scale-up project om Startselect door te laten groeien en hét begrip te maken binnen de wereld van digitale tegoeden, giftcards, abonnementen en games. Mijn e-commerce ervaring van MediaMarkt komt goed van pas in mijn rol om het SEA kanaal naar een hoger niveau te tillen. Mijn werk omvat dan ook het maken van strategische beslissingen voor het SEA-kanaal, dit verder te optimaliseren ten behoeve van de marketing efficiency en klaar te stomen voor de toekomst. 
Na mijn periode bij MediaMarkt werd ik benaderd voor een uitdagende functie als SEA specialist, als onderdeel van het marketingteam van Startselect. Nog altijd werk ik hier met veel plezier mee aan het scale-up project om Startselect door te laten groeien en hét begrip te maken binnen de wereld van digitale tegoeden, giftcards, abonnementen en games. Mijn e-commerce ervaring van MediaMarkt komt goed van pas in mijn rol om het SEA kanaal naar een hoger niveau te tillen. Mijn werk omvat dan ook het maken van strategische beslissingen voor het SEA-kanaal, dit verder te optimaliseren ten behoeve van de marketing efficiency en klaar te stomen voor de toekomst. 

Bent u geïnteresseerd in mijn diensten? Ik help u graag!

Ik hoor graag waar u behoefte aan heeft, zodat ik u de optimale oplossing kan bieden. Neem vrijblijvend contact op zodat we kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn!
Maak een afspraak
Share by: